יממה מכרעת: היערכות שיא בישראל לנקמה איראנית

קובי פינקלר ושלמה ריזל 1 Comment on יממה מכרעת: היערכות שיא בישראל לנקמה איראנית

היערכות שיא בישראל לתגובת נקם איראנית, כאשר על פי ההערכות היממה הקרובה תהיה מכרעת. גורם מדיני ישראלי אמר, כי אין צפי ממשי להסלמה נרחבת. שני גורמים איראנים בכירים אמרו בראיון לתקשורת הזרה, כי טהרן לא תשאף לפתוח בעימות ישיר עם ישראל

צילום: ללא קרדיט
17:55
30.04.24
איתי גדסי No Comments on נתניהו נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היערכות שיא בישראל לתגובת נקם איראנית, כאשר על פי ההערכות היממה הקרובה תהיה מכרעת. גורם מדיני ישראלי אמר, כי אין צפי ממשי להסלמה נרחבת מול איראן, אלא היערכות ספציפית לתגובה.

אמש אמר דובר צה"ל הגרי בהצהרה מיוחדת לתקשורת, כי אין שום שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך יחד עם זאת אסור להיות שאננים. הגרי הדגיש, כי צה"ל עיבה את הכוחות במערך ההגנה האווירית וכי הוא ערוך לכל התרחישים.

קודם לכן, העריכו שני גורמים איראנים בכירים בראיון לתקשורת הזרה, כי טהרן לא תשאף לפתוח בעימות ישיר עם ישראל ומידת התגובה תהיה מוגבלת ותתמקד בהרתעה בלבד.

היערכות נוספת גם כן וכוננות שיא, במשטרת מחוז ירושלים לקראת יום הששי האחרון של הרמדאן, ולקראת מה שמכונה "יום ירושלים האיראני". אלפי שוטרים נפרסו החל משעות הבוקר המוקדמות בעיר העתיקה ובאזור הר הבית.

בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שכונס אתמול, נמסר מלשכת ראש הממשלה, כי צה"ל נערך לכל התפתחות מול איראן, הן בהגנת העורף והן בהתקפה. עוד נמסר, כי הקבינט הסמיך את ראש הממשלה, שר הביטחון, והשר גנץ, לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

בהודעה נאמר, כי לאור ההחלטה שהתקבלה, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז, והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום.

בלשכתו של השר בן גביר שללו את ההודעה ואף תקפו את ההחלטה. בהודעה מטעם בן גביר נאמר, כי לא התקיימה שום הצבעה בקבינט על הסמכת השרים גלנט וגנץ, בנוגע להגברת הסיוע, וההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה, אינה נכונה.

ובתוך כך, בארה"ב ברכו על ההחלטה להגברת הסיוע ההומניטרי ואמרו, כי יש ליישם את המהלכים באופן מלא ומהיר. זאת לאחר שיחת הטלפון מאמש, הקשה והמתוחה, שנערכה בין הנשיא האמריקני ביידן לראש הממשלה נתניהו, שם דרש הראשון מישראל, להביא באופן מיידי להפסקת המלחמה בעזה ואף לחץ בנוסף, להביא לפתיחת מעברים נוספים.

הנשיא האמריקני הבהיר לראש הממשלה, כי ממשלו עצר את הדיונים בקונגרס, בנוגע לעסקאות נשק עתידיות מול ישראל. כמו כן המשיך ביידן במדיניותו האנטי ישראלית והדגיש, כי ישקול מחדש את המדיניות שלו בכל הנוגע לתמיכה בישראל.

דברים דומים אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, לפיהם, אם לא יהיה שינוי במדיניות ההומניטרית של ישראל, ייתכן שינוי במדיניות ארה"ב כלפיה.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס צפוי לטוס בסוף השבוע לקהיר, ולהיפגש עם ראש המוסד דוד ברנע ועם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני, לצד גורמים ישראליים ומצריים, זאת כדי לנסות להגיע לפריצת דרך בשיחות המשא ומתן על העסקה. אמש דרש ביידן מנתניהו, לתת מנדט רחב יותר לצוות המו"מ הישראלי.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עוד לא למדו משמחת תורה. הארורים האלה יתקפו ביום שכולים יהיו רדומים. לא בשיא ההכנות. חכמים גדולים. ראינו כמה מערכת מדוכללת כשכולם נרדמים.